ZIUA CERCETĂRII MEDIA
ediția a 6-a

SAO 2022 - Standardul măsurării audienței OOH în România
CÂND:
9 IUNIE 2022 | ORA 16:00
UNDE:
CROWNE PLAZA, BD. POLIGRAFIEI, NR. 1
BRAT a organizat pe 9 iunie 2022 nouă ediție din seria Ziua Cercetării Media, cu titlul SAO 2022 - Standardul măsurării audienței OOH în România
În cadrul evenimentului, organizat cu ocazia livrării noilor rezultate ale Studiului de Audiență OOH, SAO 2022, și lansării rezultatelor de audiență pentru formatele dinamice ale panourilor, a fost readusă în atenția industriei de media și publicitate importanța utilizării rezultatelor de audiență în vederea eficientizării rezultatelor în publicitatea OOH.
Includerea în cadrul SAO a măsurării audienței panourilor dinamice într-o manieră specifică acestora, urmărește evoluția industriei, răspunzând adecvat și complet nevoilor acesteia de profesionalizare și transparentizare.
A fost o zi plină, în care ni s-au alăturat invitați internaționali, experți din industria OOH din România, clienți și agenții: regăsiți mai jos imagini de la eveniment, prezentările din cadrul conferinței și câteva scurte interviuri, în format video. De asemenea, veți regăsi, mai jos, agenda conferinței și biografiile speakerilor.

Prezentări în format .pdf (puteți urmări video din cadrul conferințelor aici)


Interviuri
Au participat reprezentanți ai următoarelor companii:
Active Choice Media
Anymedia
Askpeople
BV McCann Erickson
C&R Media
Carat Romania
Carrefour
Cocor
Cora
Cris-Tim
Defi Romania
Euromedia Group
Fashion House
Fairway Media
Getica OOH
Godmother
Grohe
Hornbach Romania
Infinitive Media
Initiative Media
Institutul de Marketing
iSense Solutions
Kantar TNS
Kaufland Romania
Kepi
Link Group
Look Outdoor
Maspex Romania
Media Advertising
MediaCom Romania
Media Concept Store
Media Investment
Messages To Out There
MMS Communications
Mobexpert
New Age Advertising Agency
OMD
Orange Romania
P&G
Paco Media
Publicis Groupe Media Bucharest - Starcom
Publipostage
RGZ Image Communication
Rompetrol Group
Sphera Group
Sportisimo
Strategic United Media
Toi Innovative Media
United Media Services
Universal Solution
Ursus
Wavemaker Romania
Way Media
Wisemetry Research
Galerie foto

























AGENDA EVENIMENTULUI
16:00-16:30
Welcome coffee
16:30-16:40
Deschiderea conferinței:
Dragoș Stanca - Președinte BRAT
Elvira Munteanu - Director General Universal Solution
și Vicepreședinte BRAT
16:40-17:20
SAO 2022 - Standardul măsurării audienței OOH în România
Arina Ureche - Director General BRAT
Daniel Cuende - Director Cuende Infometrics
Vedeți link-ul pentru descărcarea prezentării aici
17:20-17:50
Importanta datelor în ecosistemul publicității OOH din Anglia.
Euan Mackay - General Manager Route Research (UK)
Vedeți link-ul pentru descărcarea prezentării aici
18:00-18:30
Panel de discuție cu tema „Evaluare, planificare, eficiență, Reach&Frequency – industria OOH a atins nivelul următor”
Participanți
Gheorghe Floricel - Head of OOH Zenith Media
Alexandru Miu - Senior OOH Manager Initiative Media
Roxana Fica - Director Adjunct Kepi Consult
Luiza Popa - OOH Manager OMD Romania
Yolanda Marugan - Project Director Cuende Infometrics
Moderator:
Dragoș Stanca - Președinte BRAT
18:30-19:00
Panel de discuție cu tema „SAO – soluția industriei OOH din România la nevoia de standardizare, transparență și profesionalizare”
Participanți
Raluca Pop - Sales & Marketing Director DEFI Romania
Liviu Voicu - Sales Director Getica OOH
Antoanela Vasilescu - Director General Way Media
Sorin Enache - Membru în Consiliul de Administrație Euromedia Group
Elvira Munteanu - Director General Universal Solution
și Vicepreședinte BRAT
Carmen Andrei - Director Comercial Cocor SA
Moderator:
Arina Ureche - Director General BRAT


Daniel CUENDE
Innovation Manager
CUENDE INFOMETRICS
Daniel Cuende este co-fondator și Technical & Innovation Manager la CUENDE Infometrics, companie specializată în măsurarea audienței OOH de aproape 25 de ani. Cuende are mai multe brevete bine-cunoscute în domeniul cercetării media, a câștigat Premiul Internațional de Inovare Tehnică FEPE pentru utilizarea numărătorilor din imaginile satelitare în măsurarea OOH și a fost recunoscut de MICROSOFT și ESOMAR drept cel mai bun analist în cadrul primului Hackathon internațional. Provocarea cercetării de piață în Big Data.
De opt ani, este reprezentant ESOMAR în Spania și membru al Comitetului de disciplină ESOMAR, participă la standardele de măsurare OOH MRC din SUA și la comitetele de lucru pentru calitatea și atribuirea datelor MRC.

Yolanda Marugan este Director de Proiect și Clienți la CUENDE Infometrics, companie lider în cercetarea audienței Out-of-Home. Doctor în Comunicare și Publicitate, Yolanda este implicată în sectorul media și marketing de mai bine de 25 de ani. De-a lungul acestei perioade, ea a ocupat funcții executive în companii de televiziune (RTVE, Mediaset) și agenții media (OMD, Ideonomía), întotdeauna în funcții legate de cercetare, comunicare și marketing. A fost membru al consiliului executiv al AEDEMO (redenumit I+A), al Asociației Spaniole de Cercetare a Pieței, membru al comitetului tehnic KANTAR și al consiliului de control și membru al consiliului de control al AIMC (Asociația pentru Cercetarea Media). Yolanda colaborează și cu instituții de învățământ.
Yolanda MARUGAN
Project Director
CUENDE INFOMETRICS

Euan MACKAY
General Manager
ROUTE RESEARCH
Euan Mackay este expert în cercetare media, cu 20 de ani de experiență în domeniu. A acumulat cunoștințele comerciale pe care le deține lucrând în newspaper publishing, înainte de a lucra în agenții de cercetare de piață. În echipa Kantar, Euan a derulat proiecte calitative și cantitative în toate mediile, atât în Marea Britanie, cât și la nivel internațional. După aceea și-a concentrat atenția asupra publicității OOH, ocupând funcția de Director General la Route Research, unde lucrează de 5 ani. În acest rol, el este responsabil pentru măsurarea audienței reclamelor OOH în Marea Britanie și dorește să descrie cum funcționează aceasta oricui dorește să îl asculte.

Elvira Munteanu este coproprietar și director general la Universal Solution, prima regie de vânzări de publicitate OOH la nivel național.
Cu o experiență de peste 20 de ani în managementul și coordonarea echipelor de vânzări, a reușit să integreze politici sănătoase de tranzacționare a outdoor-ului prin crearea unei regii de vânzări la nivel național, unde cererea se întâlnește cu oferta într-o manieră fair și win-win.
Începând cu 2012, Elvira reprezintă compania sa în relația cu BRAT, unde a contribuit la crearea și îmbunătățirea standardelor industriei, prin promovarea principiilor de business pe care le-a promovat cu success și în propria afacere. Din 2018, Elvira Munteanu reprezintă vocea autorizată a industriei, în calitate de Vicepreședinte OOH în Consiliul Director BRAT.
Elvira MUNTEANU
Director General Universal Solution și Vicepreședinte
BRAT

Liviu VOICU
Sales Director
GETICA OOH
Liviu Voicu are o experienta de peste 17 ani in industria de publicitate outdoor si incepand cu anul 2009 coordoneaza departamentul de Vanzari al companiei Getica OOH, companie aflata in Top 3 furnizori de pe piata OOH din Romania, cu o retea nationala de peste 2 000 de suprafete de expunere.
Experienta acumulata de-a lungul timpului precum si misiunea companiei, dedicata si orientata catre clienti, au condus catre initierea si sustinerea activa a studiului de audienta SAO avand ca obiectiv principal dezvoltarea si cresterea gradului de profesionalizare a industriei de outdoor din Romania.
Membru al BRAT inca din 2009, a promovat si sustinut importanta utilizarii datelor de audiență în vederea eficientizarii politicilor de vanzari si marketing cat si in vederea transparentizarii acestui canal de comunicare.

Roxana FÎCĂ
Client Service Director
KEPI Romania
Roxana Fîcă este Client Service Director la Kepi și coordonează pentru clienții agenției, activitățile de planificare strategică și implementare a campaniilor, precum și de abordare creativă a comunicării, în special în outdoor.
Absolventă a Facultății de Jurnalism din București, specialitatea Comunicare, PR și Publicitate, cu o experiență de peste 18 ani în media și planificare strategică, Roxana și-a început cariera prin colaborări cu institute de cercetare și sociologie urbană precum CURS, Irecson sau IMAS.
A continuat apoi ca asistent universitar la Facultatea de Jurnalism a Universității din București, fiind în același timp, consultant în zona de strategie și comunicare pentru business-uri din domenii variate.

Raluca POP
Director de Marketing
și Vânzări
DEFI Romania
Raluca Pop este Director de Marketing și Vânzări la Defi România, companie lider al pieței de outdoor spectacular.
De-a lungul celor aproape 20 de ani de activitate, a fost implicată în proiecte de marketing și vânzări legate exclusiv de industria outdoor.
Pornind de la principiul că nu este suficient să ajungi la client, ci este necesar să îl și păstrezi, a coordonat echipa de vânzări atat în vederea loializării clienților existenți, cât și în vederea atragerii de noi clienți. Scopul principal a fost crearea unei echipe/companii de incredere si onesta care sa sustina intreaga industrie – agentii de publicitate/media, regii media, advertiseri, parteneri.
Totodata, urmarind tendintele pietei, a ajutat la crearea portofoliului de locatii, la pozitionarea produselor si a ofertei pe piata si nu in ultimul rand, a sustinut demersul de masurare a audientei outdoor, de altfel si motivul prezentului eveniment. Odata cu masurarea audientei outdoor-ului, este optimista si se asteapta la o abordare mai transparenta a outdoorului, la crearea unui standard in mediu si folosirea tot mai frecventa a outdoor-ului in planurile de media.

Arina URECHE
Director General
BRAT
Arina Ureche, Director General BRAT coordonează întreaga activitate a asociației ce pune la dispoziția industriei indicatorii de performanță ai produselor media. Cu un background solid în matematică, specialist în statistică, Arina Ureche și-a început cariera ca asistent universitar la Universitatea Politehnică din București, continuând apoi ca Director de Cercetare la o importantă editură din Romania. În iulie 2001 a devenit director de proiect pentru SNA, pentru ca în martie 2006 să preia funcția de Director General al BRAT. Din această poziție, a coordonat lansarea și dezvoltarea proiectelor asociației: SATI, SATI DMP, MIP, SAO, ajutând industria de publicitate să creeze instrumentele profesionale și studiile sindicalizate necesare creșterii și profesionalizării acesteia. Ea reprezintă BRAT în Consiliul Executiv IFABC, precum și în alte organizații europene ce reunesc organizații similare BRAT.

Video din cadrul conferințelor
Introducere în Studiul
de Audiență Outdoor (SAO)
Arina Ureche,
Director General BRAT
Daniel Cuende,
Innovation Manager Cuende Infometrics
SAO 2021 comparativ cu 2022
Arina Ureche, Director General BRAT
SAO - Metodologie
Arina Ureche,
Director General BRAT
Daniel Cuende,
Innovation Manager Cuende Infometrics
Analiza industriei
media OOH 2021
Arina Ureche, Director General BRAT
